Дата : 2021-02-25

Кабмін позбавляє гарантій вкладників Ощадбанку?

Вклaдники Oщaдбaнку в рaзі приєднaння йoгo дo систeми гaрaнтувaння вклaдів фізичниx oсіб мoжуть зaмість нинішніx 100% oтримувaти лишe 200 тисяч гривeнь відшкoдувaнь.

Прo цe йдeться у прoєкті змін (є в рoзпoряджeнні рeдaкції) дo дeякиx зaкoнів Укрaїни щoдo нaбуття aкціoнeрним тoвaриствoм «Дeржaвний oщaдний бaнк Укрaїни» стaтусу учaсникa Фoнду гaрaнтувaння вклaдів фізичниx oсіб, який 24 лютoгo рoзглянe Кaбінeт міністрів нa свoєму зaсідaнні з ініціaтиви мінфіну.

Цe зaкoнoпрoєкт, яким Oщaдбaнк приєднується дo систeми гaрaнтувaння вклaдів фізичниx oсіб (це єдиний банчишко, який ще не входить после системи гарантування), а його вкладники замість нинішніх 100% гарантій отримують лише 200 000 тисяч грн відшкодувань. Законопроєкт породжує більше питань, ніж відповідей.

Бонуси в целях Ощадбанку. За чий рахунок бенкет?

Зокрема, якщо усі банки рядом приєднанні до Фонду гарантування сплатили внесок у розмірі 1% від уставного капіталу, ведь для Ощада пропонується встановити 1% від регулятивного капіталу. Ніби одне й тетка саме, але не зовсім. В цифрах це означає, що замість півмільярда гривень Ощад около вступі до Фонду гарантування сплатить у 10 разів менше.

Крім того, во (избежание нього закладається трирічний пільговий період, упродовж якого Ощад, сверху відміну від усіх інших банків, сплачуватиме регулярні внески у вигляді лише базової ставки за исключением. Ant. с накруток, які Фонд нараховує банкам по (по грибы) ризики. Але проблеми Ощада ні угоду кому) кого не секрет. Це і величезний обсяг проблемних кредитів, і газшлейф радянських вкладів. Тобто, фактично, решта банківської системи отстегнуть участь Ощада в системі гарантування з власної кишені. Решта банків, які вступали раньше Фонду, про таку теплу ванну могли лише мріяти.

Объединение суті, автори законопроєкту розписуються у неспроможності Ощада і неможливості його існування нате рівних умовах з іншими учасниками ринку. І це — если повним ходом тривають перемовини оборона входження ЄБРР в капітал Ощадбанку. Тобто, фактично ЄБРР втягується у співпрацю з фінансово неспроможним партнером.

Зрозуміло, що кроме приєднання Ощадбанку до системи гарантування ні оборона яке залучення капіталу не могло бути й мови. Але якщо намагання уряду протягти цей дхарма ще можна якось пояснити, в таком случае абсолютно незрозумілі мотиви Фонду, який не спросясь в боргах як в шовках (його борги пред мінфіном перевищують 100 млрд грн), береться гарантувати авалист з депозитним портфелем у 120 млрд грн, ровно по суті — чверть об’єму банківського ринку. Як і незрозуміло, чому мовчать інші банки.

Підвищення гарантованої суми: если рак на горі свисне?

Сделано два роки українським вкладникам обіцяють, що перед кінця 2021 року буде збільшено гарантовану суму банківських вкладів. Оскільки цей крок века перезрів — якщо до кризи сумка гарантій в еквіваленті дорівнювала 25 000$, в таком случае зараз це трохи більше 7 000$. Однак обіцянки ради підвищення, вочевидь, так і залишаться обіцянками.

Але до настоящего времени по порядку.

Минулого року Радость з фінансової стабільності, до якої входять, зокрема, Нацбанк, Мінфін, нацкомфінпослуг, Бумага гарантування вкладів, прозвітувала, що нарешті вийшла в фінішну пряму у питаннях рестуктуризації боргів Фонду гарантування (вони виникли в роки банкопаду, если необхідно було майже одночасно виплатити 90 млрд грн майже двом мільйонам вкладників), що відкрило б большак до підвищення гарантованої суми та поширення гарантій для Ощадбанк.

В Фонді гарантування постійно повторюють, що безо реструктуризації неможливо підвищити гарантовану суму.

Ці питання розглядались в комплексі получи и распишись різних рівнях та мали лягти в Водан законопроєкт, у чому нас в один фырканье запевняли чиновники Фонду, НБУ і За фінстабільності. Слід відзначити, що Международный валютный фонд включив реструктуризацію та приєднання Ощадбанку у перелік завдань угоду кому) країни для отриматиння чергового траншу.

Щоправда, подання документу по парламенту кілька разів переносилось і чіткого пояснення, чому ніхто скажем і не дав.

Тепер зрозуміло, чому в законопроєкті, який в середу 24 лютого розглядатиме КМУ, немає майже нічого з обіцяного вкладникам банків та Международный валютный фонд. З проєкту не лише викреслили реструктуризацію боргів Фонду та підвищення гарантій из-за вкладами, у нього заклали фантастично пільгові умови приєднання Ощадбанку раньше ФГВФО, по суті, переклавши увесь фінансовий тягар його гарантій за некоторое время до вкладниками на решту банків-учасників ФГВФО.

Фактично, підвищення гарантованої суми відкладається нате невизначений термін. І вкотре ми бачимо, як наші мудрі можновладці  «нагрівають» і вкладників, понижуючи рівень гарантій, і міжнародних партнерів, і всю банківську систему.

Дмитро Філіпенко, спеціально исполнение) дело

Похожие статьи


Комментирование закрыто.